<p>Rozemarijn Romein en Tyrone Tjon A Loi zijn twee van de drijvende krachten achter T*Agency. In zijn talskhow Goldfished Invites nodigt Tyrone jonge makers uit de stad uit. Foto: Suzanne Waijers</p>

Rozemarijn Romein en Tyrone Tjon A Loi zijn twee van de drijvende krachten achter T*Agency. In zijn talskhow Goldfished Invites nodigt Tyrone jonge makers uit de stad uit. Foto: Suzanne Waijers

(Foto: )

Nieuw platform voor creatieve jongeren: T*Agency

TILBURG - Midden in coronatijd en met dichte deuren lanceerde Theaters Tilburg afgelopen dinsdag 10 november haar nieuwe platform voor creatieve jongeren: T*Agency. Theaters Tilburg werkt al jaren met een aantal jonge creatievelingen samen bij het ontwikkelen van evenementen. Voor het theater is nu de tijd om die samenwerking te bestendigen en verder vorm te geven. Met T*Agency wil het theater investeren in de toekomst van de theater- en evenementenwereld onder andere door ruimte te bieden aan de ideeën van de jongeren zelf.

De community T*Agency biedt enerzijds hulp aan jonge makers en creatievelingen van zo’n 18 tot 30 jaar die vanuit hun eigen idee evenementen willen organiseren. Bijvoorbeeld bij de organisatie, productie, marketing en realisatie van een evenement en door het bieden van masterclasses. Anderzijds is T*Agency een ontmoetingsplek voor open minded young professionals die niet zelf een evenement organiseren, maar wel betrokken willen zijn bij de community en de evenementen en clubavonden. Tot slot vormt een aantal jongeren, verbonden aan T*Agency, een klankbord voor het theater. Zij geven gevraagd en ongevraagd advies over plannen en aanbod van Theaters Tilburg en denken mee over programma’s, evenementen en actuele en maatschappelijke onderwerpen.

Iedereen is welkom

Een voorbeeld van de evenementen van T*Agency is Goldfished Invites. Dat zijn talkshows waarin bedenker Tyrone Tjon A Loi gasten uitnodigt die met creëren bezig zijn. En dat in brede zin: van graffiti en tattoos tot muziek, fashion en design. ”Juist in deze tijd dat de theater- en evenementen branche het moeilijker heeft dan ooit tevoren, toont Theaters Tilburg lef door te kiezen voor investeren in de toekomst”, vindt Tyrone. “Ik kijk uit naar alle nieuwe initiatieven en samenwerkingen. Het leggen van verbindingen met andere jonge creatieven en professionele netwerken is een belangrijk aspect van onze evenementen en de clubavonden. De ontmoetingsplek voor jongeren verdwijnt grotendeels in deze coronatijd. Juist nu is het belangrijk die ontmoetingsplek te kunnen bieden. Iedereen is welkom en als je een idee hebt, laat het ons weten!”

Andere avonden zijn Ninja Patrol over gamen, films en series, een door jongeren georganiseerde singer-songwritersavond en de voorstelling Sestra van de jonge dansmaker Kevin Joosten. De verdere invulling van het programma is nog open voor nieuwe initiatieven. T*Agency heeft ruimte voor twee evenementen per maand in Theaters Tilburg en roept jongeren met ideeën op zich te melden via wwww.tagency.nl.


Fysiek zodra dat kan 

De lancering van T*Agency was vanwege de coronamaatregelen online op dinsdag 10 november. Sinds de dag daarna is de website en het programma van T*Agency te bekijken. Ook op sociale media als Instagram (instagram.com/tagencytilburg) en Facebook (facebook.com/TAgency) vind je T*Agency. Zodra het kan, gaan T*Agency en Theaters Tilburg de clubavonden en de evenementen weer fysiek laten plaatsvinden.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden